در حال بارگذاری
مدیر فرودگاه بجنورد:

چراغ فرودگاه بجنورد نباید خاموش شود

شماره خبر : 834 - https://asreatrak.ir/short/eGk0z

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: هرچند که تعداد پروازهای فرودگاه بجنورد کاهش چشمگیری یافته است، بااین‌وجود نباید اجازه دهیم که چراغ این فرودگاه خاموش شود.

محمدابراهیم قدمگاهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» اظهار کرد: ناوگان هواپیمایی کشور به علت اعمال تحریم‌ها، با مسئله کمبود تعداد هواپیما مواجه شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر، در کشور تعداد کمتر از ۱۵۰ فروند هواپیمای عملیاتی را دارا هستیم که صنعت هواپیمایی کشور را دچار چالش کرده است.

مدیر فرودگاه بجنورد به فرودگاه بجنورد اشاره کرد و گفت: شرکت‌های هواپیمایی ماهان و ایران‌ایر از جمله شرکت‌هایی هواپیمایی بودند که از سال ۱۴۰۱ تعداد پروازهای خود را در این فرودگاه کاهش دادند.

وی افزود: از سال ۱۴۰۱ تا به کنون تعداد پروازهای این فرودگاه از تعداد ۳۰۲ پرواز به تعداد ۵۸ پرواز در سال رسیده است.

قدمگاهی خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر، بنده با مسئولیت خود دو پرواز روزانه باقیمانده در این فرودگاه را حفظ کرده‌ام تا چراغ این فرودگاه خاموش نشود.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته هرچند که تلاش‌های بسیاری برای حفظ این دو پرواز روزانه را داشته‌ام، بااین‌وجود انتظار نداشتم که به بنده خداقوتی گفته شود؛ اما انصاف هم نبود بابت کاهش تعداد پروازها در این فرودگاه با هجمه‌ها روبرو شوم.

مدیر فرودگاه بجنورد در ادامه با یادآوری این مطلب که در فرودگاه بجنورد فقط هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ به پایین می‌توانند نشست‌وبرخاست کنند که در حال حاضر تعداد این هواپیماها در کشور کم است، اظهار کرد: طی دو سال گذشته شرکت‌های هواپیمایی که پروازهای خود را از فرودگاه بجنورد خارج کردند، با وجود پیگیری‌های بسیار هنوز بازنگشته‌اند.

وی افزود: آسمان و ماهان از جمله این دو شرکت هواپیمایی هستند که به فرودگاه بجنورد بازنگشتند.

قدمگاهی در ادامه با تصریح بر این نکته که مبتنی بر قانون، مدیران فرودگاه‌ها در زمینه انجام گفتگو با شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری پروازها در فرودگاه‌ها هیچ مسئولیت و وظیفه‌ای ندارند، عنوان کرد: بااین‌وجود، بنده به‌عنوان مدیر فرودگاه بجنورد، طی دو سال گذشته به طور مستمر در گفتگو با شرکت‌های هواپیمایی کشور پیگیر برقراری پروازهای جدید در این فرودگاه بوده‌ام که تا به کنون میسر نشده است.

وی در خاتمه به صنایع استان نیز اشاره و اظهار کرد: صنایع و سرمایه‌گذاران استان به طور مستمر از وضعیت پروازهای استان گلایه داشته و عنوان کرده‌اند که در زمینه بهبودبخشی به وضعیت پروازهای این فرودگاه همراهی خواهند کرد، بااین‌وجود، هیچ یک از آنها پای عمل نبوده‌اند.

مدیر فرودگاه بجنورد در خاتمه در پاسخ به این سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه تعداد پروازهای این فرودگاه کاهش چشمگیری داشته است، چرا این فرودگاه را تعطیل نمی‌کنید؟ اعلام کرد: به‌هیچ‌عنوان نباید چراغ این فرودگاه خاموش شود؛ بلکه باید چراغ این فرودگاه روشن بماند.

قدمگاهی افزود: در این شرایط کنونی، هر شرکت هواپیمایی که از هر فرودگاهی خارج شود به‌سختی می‌توان دوباره آن را بازگرداند.

انتهای خبر/قهرمانی

 

0 نظر

ارسال نظرات